Informacja o zawodzie

Technik organizacji reklamy potrafi wykorzystywać narzędzia stosowane w przekazie reklamowym, obsługiwać programy graficzne, prowadzić wszelkie działania promocyjne.

Po ukończeniu może podjąć pracę jako agent reklamowy, account manager, copywriter, art designer oraz specjalista public relations.

Kształcimy w kwalifikacjach: 

A.26. sprzedaż produktów i usług reklamowych

A.27. organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

Dla kandydata

Na czym polega fenomen Facebook-a? Dlaczego filmy przerywane są reklamami? Z jakiego powodu płacisz za koszulkę ze znanym logo dwa razy więcej niż za zwykłą? Dlaczego celebryci kochają Photoshopa?

Na te i inne pytania uzyskasz odpowiedź, kształcąc się na kierunku reklama. Dostrzeżesz sposoby manipulacji stosowane w mediach, będziesz swobodnie poruszał się w świecie nowoczesnego marketingu i wykorzystywał jego zasady w codziennym życiu. A przede wszystkim zdobędziesz zawód atrakcyjny na rynku pracy.

Wybierając ten kierunek, nauczysz się, jak wykorzystywać narzędzia stosowane w przekazie reklamowym, będziesz umiał obsługiwać programy graficzne, niezbędne do pracy w agencjach reklamowych i działach promocji, poznasz metody i techniki perswazji w reklamach, współczesne strategie marketingowe, specyfikę działań medialnych oraz prześledzisz najciekawsze kampanie reklamowe na świecie. Zdobędziesz umiejętności konieczne do prowadzenia działań promocyjnych, tworzenia tekstów oraz zdjęć reklamowych.

Technik organizacji reklamy musi znaleźć sposób dotarcia do odbiorcy, posługując się różnymi środkami reklamy, a także skutecznie oddziaływać na jego emocje, co wymaga zdobycia wiedzy ekonomicznej, prawniczej, psychologicznej i lingwistycznej. Szeroki zakres zadań zawodowych oraz możliwość zatrudnienia na różnych stanowiskach wymagają od absolwenta specyficznych umiejętności plastycznych, poczucia estetyki i wyobraźni przestrzennej.

Po skończeniu szkoły możesz podjąć studia na wyższych uczelniach na kierunkach: marketing i reklama, grafika komputerowa, public relations, dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

Dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe uprawnia do podjęcia pracy w agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy, studiach graficznych i produkcyjnych, a także w działach public relations.

PAMIETAJ, że reklama jest zjawiskiem wszechobecnym w dzisiejszym świecie.

Przedmioty zawodowe: marketing, projektowanie kampanii reklamowych, język angielski w reklamie, organizacja sprzedaży reklamy, elementy prawa, etyki i psychologii w reklamie, sprzedaż w reklamie, organizacja i techniki reklamy, działalność gospodarcza w reklamie.

W klasie trzeciej uczniowie odbywają miesięczne praktyki zawodowe w firmach z branży reklamowej.


Języki obce: j. angielski i j. niemiecki.

 

Egzamin

 

 

Najważniejsze projekty w roku szkolnym 2014/2015

  • Przeprowadzono ankietę wśród uczniów klasy I i III  technikum oraz ZSZ  dotyczącą promocji szkoły, opracowano analizę ankiet.
  • Próbna kampania wyborcza – wybory do samorządu szkolnego, uczniowie III TOR przeprowadzili ranking kandydatów na szkolnym portalu społecznościowym.
  • Wyjazd na wystawę World PRESS Photo w Krakowie, zajęcia plenerowe z reklamy miejskiej.
  • Wizyta zawodoznawcza w drukarni offsetowej DTL w Porąbce.
  • Wizyta zawodoznawcza w Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej.

 

Galeria zdjęć