W jaki sposób można dzisiaj mówić o niepodległości ?
Na przykład pisząc tekst dyktanda, którego treść nawiązuje do wydarzeń sprzed 99 lat, dwudziestolecia międzywojennego i czasów współczesnych.
Wśród kilkunastu tysięcy uczniów, którzy 10 października postanowili sprawdzić swoje umiejętności w dziedzinie ortografii i interpunkcji, a przy okazji dowiedzieć się, kim był Władysław Grabski i co kryje się pod pojęciem Qui Pro Quo, była także prawie trzydziestoosobowa grupa z Ekonomika.
W tym projekcie edukacyjnym wzięliśmy udział po raz drugi. Rywalizacja w konkursie służy uczeniu się historii oraz refleksji nad językiem ojczystym.
Trzymamy kciuki za naszych uczniów. 2 listopada na stronie internetowej organizatorów konkursu zostanie opublikowana lista uczestników zakwalifikowanych do etapu wojewódzkiego.
Tekst: Alicja Haj
Zdjęcia: Agnieszka Lipińska