Mimo trudności wynikających z pandemii uczniowie Ekonomika wzięli udział w Dniu Przedsiębiorczości organizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Spotkania odbyły się online, między innymi w korporacji bankowo-finansowej Euroclear, Europ Assistance Polska oraz w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w Oświęcimiu. Dzień Przedsiębiorczości sprzyja podejmowaniu przez młodych ludzi trafnych decyzji w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej.
Relacjonują uczennice I TEG:
„W ramach ogólnopolskiego programu Dzień Przedsiębiorczości 2021 brałyśmy udział w
e-warsztatach z międzynarodową korporacją bankowo-finansową Euroclear. Zapoznałyśmy się z działalnością firmy, stanowiskami pracy oraz wymaganiami i umiejętnościami potrzebnymi do rekrutacji. Podczas spotkania z wolontariuszami i pracownikami zagraliśmy w grę logiczną.
Indywidualne konsultacje z wolontariuszami odbywały się w języku polskim, ale mogły być prowadzone także po angielsku, ponieważ pracownicy Euroclear stanowią społeczność międzynarodową. Spotkanie było bardzo ciekawe i pouczające.”
Jedna z uczennic II TRAp skorzystała z oferty Europ Assistance Polska.
„To właśnie dzięki tej firmie miałam okazję uczestniczyć dzisiaj w dniu przedsiębiorczości. Dowiedziałam się wielu istotnych faktów o jej działaniu oraz tym, w jaki sposób powstała. Pani Justyna, która opowiadała nam o swojej pracy w dziale komunikacji i marketingu, wyjaśniła również, jak ważną odgrywa on rolę. Planowanie eventów, przeprowadzanie badań czy komunikacja z mediami – to tylko część obowiązków osób pracujących w tym dziale. To wszystko sprawia, że praca jest bardzo interesująca. Różnorodność, współdziałanie w grupie i miła atmosfera na pewno powodują, że daje ona satysfakcję oraz pozwala na rozwijanie swoich umiejętności. Na koniec chciałabym dodać, że prezentacja była prowadzona w interesujący sposób, w przyjemnej atmosferze” – referuje.
Uczniowie klasy II TETp 14 maja spotkali się on-line z pracownikiem oddziału ZUS w Chrzanowie, panią Barbarą Korpałą – koordynatorem ds. komunikacji społecznej i edukacji, która przedstawiła informację o strukturze oddziałów ZUS-u w Polsce. Zaprezentowała też sposoby i zasady naboru nowych pracowników i poinformowała, jakie kwalifikacje (twarde i miękkie) dobrze jest posiadać przy aplikowaniu do pracy w ZUS, oraz omówiła plany rozwoju firmy w przyszłości.
Z kolei grupa uczniów III TAH przyjrzała się uważnie działalności Centrum Ogrodniczego w Rajsku. Mieli oni okazję poznać strukturę firmy, oraz zapoznać się z takimi aspektami, jak księgowość firmy, towar, obsługa klienta, sprzedaż, przyjmowanie i pakowanie towaru, sprzęt do pielęgnacji i zakładania elementów zielonych oraz podlewanie, zasilanie i przycinanie roślin.