Przedstawienia teatralne mogą odbywać się w różnej scenerii i mieć kameralny lub globalny charakter.
W sztuce Ferdinanda von Schiracha pt. „Terror” widzowie uczestniczą w spektaklu stanowiącym rekonstrukcję rozprawy sądowej i poznają historię majora Larsa Kocha, który chcąc uratować 70 000 osób, 26 maja 2013 roku postanowił zestrzelić opanowany przez terrorystę pasażerski samolot ze 164 osobami na pokładzie.
Klasa V TETp – w ramach zajęć z języka polskiego – pojechała we wtorek do Katowic, gdzie w monumentalnym, zabytkowym budynku Sejmu Śląskiego zasiadła w ławach, w sali obrad. W trakcie procesu nasi uczniowie wysłuchali relacji świadka oraz zobaczyli wystąpienia obrońcy, świadka, oskarżyciela posiłkowego i pani prokurator, ale, co najważniejsze, stanowili ławę przysięgłych, a więc zadecydowali o werdykcie – mogli uniewinnić lub skazać wojskowego. Czy mieli dylemat? Warto zapytać.
Autor dramatu, wnuk przywódcy Hitlerjugend, stawia w tej sztuce szereg niełatwych pytań. Najważniejsze brzmi: czy w sytuacjach ekstremalnych, w dobie terroryzmu, mamy prawo zabijać w imię wyboru mniejszego zła, kierując się zasadą wyższej konieczności?
Gwoli ścisłości i dla zainteresowanych: przedstawiona w sztuce historia jest fikcyjna, a po każdym spektaklu, na całym świecie, wyniki głosowania są wpisywane do rejestru, dzięki czemu można na
bieżąco sprawdzać, jakie decyzje podjęli inni. https://terror.theater/map
Tekst: Alicja Haj