Młodzież oświęcimskich szkół średnich oraz z Brzeszcz i Kęt otrzymała zaproszenie na jednodniową wycieczkę do Warszawy.

Inicjatorem wyjazdu dla kilkudziesięcioosobowej grupy uczniów był Pan Marek Sowa - poseł na Sejm VIII i IX kadencji , wiceprzewodniczący Klubu Parlamentarnego Koalicji Obywatelskiej oraz przewodniczący Podkomisji stałej do monitorowania wykorzystania środków unijnych w Polsce.
Naszą Szkołę - PZ4 reprezentowało pięcioro uczniów z klas : III THp i III TARg.Celem wycieczki było m.in.zwiedzanie gmachu Sejmu RP oraz poznanie historii i współczesności polskiego parlamentaryzmu.
Wyjechaliśmy 21 czerwca 2022r.Na miejscu opiekę nad grupą przejęła Pani Ewa Witek - Dyrektor Biura Poselskiego Pana Marka Sowy.Po załatwieniu spraw formalnych w Dziale Przepustek,już w towarzystwie Pani przewodnik, rozpoczęliśmy wizytę.Po przejściu podziemnym korytarzem stanęliśmy przed makietą współczesnego kompleksu budynków sejmowych,a następnie weszliśmy na galerię Sali Posiedzeń Sejmu.Niestety,nie można było zobaczyć na żywo,jak wygląda na co dzień praca posłów,bo był to dzień przerwy w obradach.Ale sam widok sali sejmowej,znanej tylko z ekranów telewizora, wywarł na wszystkich ogromne wrażenie.Na chwilę zatrzymaliśmy się przed tablicą pamięci.
Spotkanie z Panem Markiem Sową było ważnym punktem planu naszego wyjazdu.Pan Poseł w sposób ciekawy i żywy,z poczuciem humoru, opowiedział nam o codziennych obowiązkach posła RP.Poznaliśmy historię sejmu i kolejne etapy rozwoju polskiej demokracji.
Uatrakcyjnieniem wycieczki był z całą pewnością obiad w.....sejmowej restauracji w towarzystwie Pana Marka Sowy.
To był udany,pełen emocji, wyjazd!